• Ruud

Beste tips voor gezonde en makkelijke tussendoortjes!

Een vraag die wij vaak krijgen is: wat zijn nu gezonde en makkelijke tussendoortjes?🤯 Onze favorieten hebben wij daarom hier onder elkaar gezet!😍🥝🍓🫐🌿 ⁣

MINDGAINS SNACKS/TUSSENDOORTJES

- snackgroentes (paprika, wortels, tomaatjes, komkommer)

- fruit (onze favorieten zijn: appel, kiwi, perzik/nectarine)🍑

- bakje kwark met gepofte tarwe of spelt, granola (Eat Natural of Holie) of walnoten/amandelen en diepvriesfruit🫐

- maiswafels of Wasa vezelrijk/lichtgewicht crackers met⁣:

• hummus gegrilde groenten, kalkoenfilet en cherry tomaatjes🍅⁣

• zuivelspread light, 100% pindakaas en komkommer/banaan🥜🍌⁣

• cottage cheese light en fruitspread⁣🍒

• zelfgemaakte gezonde eiersalade met tomaatjes🍳⁣

• biefstukworst, bresaola of rosbief (magere vleeswaren)🥩⁣

- eiwitreep (Barebells, Smart Bar crunchy of Fulfil)💪🏼⁣

- zelfgemaakte haver eiwitreep (zie ons eigen receptje!)🏆⁣

- plak bananenbrood met frambozen en 85% chocolade (zie ons eigen receptje!)🍫⁣

- ontbijtkoek zero met beetje boter😏⁣

- wortel tortilla (@nofairytales) met kip/kalkoenfilet of 30+ kaas en snackgroenten🥕⁣

Let op: de portiegrootte van jouw tussendoortje hangt af van jouw persoonlijke caloriedoel en het aantal maaltijden dat je eet per dag. Je kan namelijk ook een heel gezond tussendoortje maken dat stiekem toch nog veel calorieën bevat! Denk aan een bowl met yoghurt en walnoten of een cracker met kaas en avocado🧀🥑


Jouw totale dagelijkse calorie inname is altijd leidend, bereken daarom ook eens een keer de voedingswaarden van je tussendoortje zodat je je hier voortaan bewust van bent, het eventueel kunt aanpassen en dus weet wat wat past bij jouw lichaam en persoonlijke doelen!😊🙏🏼 GENIET, MET BALANS!💛



407 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven