• Mignon

Gepofte koolrabi met parelcouscous, vega gehakt, feta, spinazie en granaatappelpitjes

De laatste tijd proberen we steeds gevarieerder te koken met verschillende groentes🌱 Zo maakten we deze week dit gerechtje met gepofte koolrabi, vega gehakt, parelcouscous, feta, verse spinazie, ui, abrikoos & granaatappelpitjes😍 Een top combinatie van alle benodigde voedingsbronnen en vitaminen. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar! Take good care of yourself!💜 🙌🏼

Dit gerechtje met gepofte koolrabi zit bomvol gezonde ingrediënten. Zo bevat het vegetarisch (rul)gehakt (boordevol eiwitten), verse spinazie, feta, abrikozen, parelcouscous, ui & granaatappelpitjes. De combinatie van de verschillende ingrediënten gecombineerd met de zelfgemaakte kruidenmix maken dit receptje super smaakvol en bovendien vult het enorm goed! Het vegetarisch gehakt is hierbij ook nog eens een goede vleesvervanger vol vitamine B12 en ijzer en de feta is rijk aan gezonde vetten. Zoveel gezonde ingrediënten op een bordje! Probeer het eens uit en laat ons weten hoe je het vond!


Ingrediënten voor 2 personen:

🌱2 koolrabi's

🌱100g parelcouscous

🌱1 ui

🌱1 teentje knoflook

🌱100g verse spinazie

🌱50g feta

🌱4 abrikoosjes

🌱30g granaatappelpitjes

🌱 1 pakje vegetarisch gehakt


Kruidenmix:

🌱Kaneel

🌱Paprikapoeder

🌱Gemberpoeder

🌱Cayennepeper

🌱Komijn

🌱Zout


Zo maak je het:

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.

  2. Schil de koolrabi en snijd door de helft.

  3. Kook 15 minuten in water met zout. Hol dan met een lepel 'leeg' tot 1 cm van de rand

  4. Bereid de couscous zoals op de verpakking staat.

  5. Snijd de knoflook en ui fijn.

  6. Fruit de ui en knoflook kort aan met wat olijfolie in een pan en voeg de kruiden (kaneel, paprikapoeder, gemberpoeder, cayennepeper, komijn en zout) toe naar smaak.

  7. Voeg de spinazie toe en bak deze tot deze slinkt.

  8. Snijd de abrikoosjes in partjes en voeg deze samen met het vegetarisch gehakt, feta en de couscous aan het mengels toe en bak het op middelhoog vuur nog ongeveer 5min.

  9. Vul de halve koolrabi's met het mengels en smeer de buitenkant van de koolrabi in met olijfolie.

  10. Plaats in een ovenschaal, bak nog ongeveer 15min. in de oven.

Serveertip:

Strooi de granaatappelpitjes er overheen ter garnering & smakelijk eten<3!

Liefs,

Mignon

33 keer bekeken

NIEUWSBRIEF

© 2019 Mindgains. Alle rechten voorbehouden

  • Black Facebook Icon
  • Pinterest
  • Instagram

Ontvang maandelijks nieuwtjes en blogs!

Belangrijk: Mindgains geeft geen medisch advies. Wanneer je gezondheidsklachten hebt raden wij aan contact op te nemen met je huisarts of een specialist.