• Mignon

Parelcouscous met geroosterde bloemkool een frisse dressing van yoghurt & munt

Met de zomer in aantocht is niets lekkerder dan een frisse en gezonde salade als lunch of diner! Wij maakten daarom gisteren voor het eerst parelcouscous klaar en bedachten daar dit heerlijke receptje bij.


Deze salade van parelcouscous zit bomvol gezonde ingrediënten. Zo bevat de salade naast parelcouscous gegrilde bloemkool, feta, rozijntjes, gegrilde paprika, bosui, rucola en een dressing van yoghurt (wij kozen voor Skyr) en verse munt. De parelcouscous is zachter en voller van smaak dan normale couscous en zorgt er samen met de groenten voor dat je langer verzadigd bent (dus niet meteen weer honger na het eten)! De vegan balletjes zitten boordevol eiwitten en ijzer en de feta is rijk aan gezonde vetten. Zoveel goede voedingsstoffen in één maaltijdsalade! Daarnaast zorgt de gegrilde bloemkool voor een lekkere bite. Je kan hem maken als diner maar ook bewaren en meenemen naar je werk voor de lunch, want dit is ook super lekker om koud te eten!


Ingrediënten (voor 2 personen)

♥ 120 g parelcouscous

♥ 1 bouillonblokje

♥ 400g bloemkool

♥ 3 stengels bosui

♥ 1 pakje vegetarische/vegan balletjes

♥ 1 gegrilde paprika (zelf grillen kan, gegrilde paprika in pot kopen is ook heerlijk)

♥ 30g rozijnen

♥ Feta naar wens (wij namen een half pakje maar je kan ook minder nemen om het iets meer 'skinny' te maken!)

♥ Rucola


Kruiden en benodigdheden voor de yoghurt dressing:

100g Skyr/Griekse yoghurt

2 takjes verse munt

Peper en zout

♥ Chilipoeder

♥ 1el olijfolie


Zo maak je het:


1. Zet de oven aan op 200°

2. Snijd de bloemkool in kleine roosjes, besprenkel deze met de olijfolie, peper, zout en chilipoeder, en grill het zo'n 10min. Doe dan de balletjes erbij en laat dit geheel nog zo'n 3 - 4 minuten in de oven.

3. Kook de parelcouscous zoals op de verpakking staat aangegeven met de groentebouillon.

4. Snijd de bosui, de gegrilde paprika, de feta en de munt in partjes en doe deze in een grote kom. Voeg hier ook de rozijnen aan toe.

5. Giet de parelcouscous af en doe deze in de grote kom bij de bosui, gegrilde paprika, feta, munt en rozijnen. Voeg ook de gegrilde bloemkool, vegaballetjes en rucola toe.

6. Meng dan de Skyr/Griekse yoghurt, takje munt, peper en zout in een schaaltje en serveer dit erbij.


Smakelijk



Liefs,

Mignon

134 keer bekeken

NIEUWSBRIEF

© 2019 Mindgains. Alle rechten voorbehouden

  • Black Facebook Icon
  • Pinterest
  • Instagram

Ontvang maandelijks nieuwtjes en blogs!

Belangrijk: Mindgains geeft geen medisch advies. Wanneer je gezondheidsklachten hebt raden wij aan contact op te nemen met je huisarts of een specialist.