• Mignon

Parelcouscous met geroosterde bloemkool een frisse dressing van yoghurt & munt

Met de zomer in aantocht is niets lekkerder dan een frisse en gezonde salade als lunch of diner! Wij maakten daarom gisteren voor het eerst parelcouscous klaar en bedachten daar dit heerlijke receptje bij.


Deze salade van parelcouscous zit bomvol gezonde ingrediënten. Zo bevat de salade naast parelcouscous gegrilde bloemkool, feta, rozijntjes, gegrilde paprika, bosui, rucola en een dressing van yoghurt (wij kozen voor Skyr) en verse munt. De parelcouscous is zachter en voller van smaak dan normale couscous en zorgt er samen met de groenten voor dat je langer verzadigd bent (dus niet meteen weer honger na het eten)! De vegan balletjes zitten boordevol eiwitten en ijzer en de feta is rijk aan gezonde vetten. Zoveel goede voedingsstoffen in één maaltijdsalade! Daarnaast zorgt de gegrilde bloemkool voor een lekkere bite. Je kan hem maken als diner maar ook bewaren en meenemen naar je werk voor de lunch, want dit is ook super lekker om koud te eten!


Ingrediënten (voor 2 personen)

♥ 120 g parelcouscous

♥ 1 bouillonblokje

♥ 400g bloemkool

♥ 3 stengels bosui

♥ 1 pakje vegetarische/vegan balletjes

♥ 1 gegrilde paprika (zelf grillen kan, gegrilde paprika in pot kopen is ook heerlijk)

♥ 30g rozijnen

♥ Feta naar wens (wij namen een half pakje maar je kan ook minder nemen om het iets meer 'skinny' te maken!)

♥ Rucola


Kruiden en benodigdheden voor de yoghurt dressing:

100g Skyr/Griekse yoghurt

2 takjes verse munt

Peper en zout